2022/6543 numaralı başvuru hakkında verilen 28/10/2022 tarihli Tavsiye Kararında
Kurumumuza, kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılım hakkının desteklenmesi amacıyla Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) çocuk internet sitesi (www.kdkcocuk.gov.tr) üzerinden yapılan bir başvuruda; başvuran çocuk, müzik alanında pandemi sürecinde birçok uluslararası yarışmada ve festivalde dereceye girdiğini, okul idaresi tarafından adına müracaat yapıldığı halde isminin Tebliğler Dergisi’ndeki listede yayınlanmadığını ve 03/01/2022 tarihinde yayımlanan Tebliğler Dergisinde uluslararası yarışmalarda derece alan öğrenci listesinde ödüllendirilmeye layık görülmediğini; halbuki kendisiyle aynı yarışmaya girip ödül alan arkadaşları olduğunu, kendisi aynı yarışmada 2. olduğunu belirterek yeteneği doğrultusunda ödüllendirilmeyi talep etmiştir.
Kurumumuz tarafından yapılan değerlendirme neticesinde, başvuran çocuğun derece yaptığı yarışmanın daha önceki yıllarda uluslararası yarışma kapsamında değerlendirilirken 2021 yılında Bakanlık tarafından onaylanmayan yarışma kapsamında olma gerekçesinin çocuk odaklı bir yaklaşımla çocuğa açıklanması; bununla birlikte, ‘Uluslararası Yarışmalarda Derece Alan Öğrencilerin Ödüllendirilmesine Dair Yönerge’nin öğrencilerin derece yapmış oldukları yarışmalar için uygulanması sürecinde uygulama birliğinin ve hukuki istikrarın sağlanabilmesi amacıyla, bir yarışmanın uluslararası olarak nitelendirilebilmesi için gerekli olan objektif kriterlerin açık, net, belirli olacak şekilde önceden belirlenmesi ve ilgi Yönerge’de yer verilen uluslararası yarışma kavramının hukuki belirlilik ilkesine uygun olarak düzenlenmesi; Son olarak, maddi değerlerden oluşan bir ödül sisteminden ziyade; sürdürülebilir, izlenebilir, uygulanabilir; diğer bir ifadeyle, çocukları etik değerler ve gelişim süreçleri yönünden destekleyecek, rekabete dayalı olmayan, çocukların dayanışma duygularını genişleten, karşılıklı anlayış ve çeşitlilik değerlerinin bilinmesine katkıda bulunan, yetenekli oldukları alanda gelişimlerini sürdürülebilir kılan bir sistemin kurgulanması suretiyle hem Komitenin Genel Yorumunda vurguladığı hususlarla daha uyumlu bir teşvik yönteminin oluşturulması hem de idarenin Yönergenin uygulanması sürecinde yaşadığı zorluklara sürdürülebilir bir çözüm sunulması hususlarında Milli Eğitim Bakanlığına Tavsiye verilmiştir.