Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) ve Hacettepe Üniversitesi Kurumdışı İlişkiler Komisyonu işbirliği ile gerçekleştirilen ‘Kamu Denetçiliği Kurumu Tanıtım Etkinliği’ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Tuğrul Çubukçu Konferans Salon’unda yapıldı. Etkinliğe; Kadın, Engelli ve Çocuk Ombudsmanı Serpil Çakın, Hacettepe Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali Çağlar, İİBF Dekanı Prof. Dr. Uğur Ömürgönülşen, Doç. Dr. Ercüment Erbay, KDK Uzmanı Hande Hazneci, KDK uzman yardımcıları, İİBF öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı.
Açılışta konuşan Ombudsman Çakın, Ombudsmanlık Kurumu’nun tarihsel gelişimi, Türkiye’de Ombudsmanlığın işleyişi ile kurum ve çalışmaları hakkında etkinliğe katılanlara bilgi verdi. Çakın, Ombudsmanlığın kurum olarak ilk defa 1713 yılında İsveç’te kurulduğunu ve aslında resmi olarak ilk İsveç’te kurulmuş olsa da Ombudsmanlığın köklerinin Osmanlı’ya dayandığını belirtti. Kurum olarak idare ile vatandaş arasında güven tesisi için var olduklarını ifade eden Çakın, “İdareler için bir nevi aynayız, idarelerin kötü uygulamalarını ifşa edebilen bir kurumuz. Kuruma en çok gelen şikâyetler; Kamu personel rejimi, eğitim-öğretim, gençlik ve spor, çalışma ve sosyal güvenlik ile ekonomi, maliye ve vergi konuları oldu. Vatandaşlar ile birebir görüşüyoruz ya da telefonla iletişime geçebiliyoruz. Uzlaşma yolu ile birçok mağduriyeti giderdik. Örneğin, bir öğrencimiz okuduğu lisenin karşısındaki yolun akşamları zifiri karanlık olması nedeniyle yolun aydınlatılması talebinde bulundu. İlgili kurumlarla görüşmeler gerçekleştirerek öğrencinin mağduriyetini giderdik. Yine, görme engelli bireylerden bankacılık işlemlerinde okuma yazma bildikleri ve imza atabildikleri halde banka görevlilerince tanık istendiği yönünde şikâyet başvurusu geldi, idare ile vatandaşlar arasında köprü görevi görerek ilgili kurum, mevzuat hükümlerine uyulması ve bu duruma aykırılık teşkil eden uygulamaların giderilmesi yönünde çözüme kavuştu. Kurum, vatandaşın devlete olan güvenini sağladıkça ve idarelere ayna tutmaya devam ettikçe, idarelerin işleyişinde hak ve adaletin tesisi için Ombudsmanlığın önemi netleşecek ve bu uzlaşmaların sayısı artacaktır” şeklinde konuştu.
Ombudsman Serpil Çakın’ın konuşmasının ardından KDK Uzmanı Hande Hazneci katılımcıları bilgilendirmek amacıyla KDK’nın işleyişini anlatan bir sunum yaptı. Hande Hazneci sunumunda, Kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması oluşturmak suretiyle idarenin; işlem, eylem ile tutum ve davranışlarının incelendiğini, ilgili idarelere tavsiyelerde bulunduklarını aktardı.
Serpil Çakın, etkinliğin sonunda kendisine yöneltilen soruları cevaplandırdı.
Etkinliğin sonunda hatıra fotoğrafı çektirildi.